czwartek, 24 grudnia 2009

Jak przeżyć święta i nie zwariować...


Nigdy nie lubiłam świątecznych porządków. Wydaje mi się to zupełnie zbędne. Sprzątać tylko po to, żeby później móc rozwalać. No, może nie my a przyjeżdżająca rodzina. Wujki, ciotki i gromadka dzieci wrzeszcząca od samego progu " Co mi kupiłeś pod choinkę wujaszku?!!?!" Równie dobrze nikt nie musi przyjeżdżać i wtedy porządki są jeszcze bardziej bezsensowne, bo po co sprzątać skoro nikt prócz domowników tego nie zobaczy? Nie dawno moja bahana- siostra przesłała mi link z piosenką...mówiąc, że napewno mi się spodoba. " To mantra"- powiedziała i kazała posłuchać.
Tak zrobiłam. Teraz słucham codziennie ( a tym bardziej przed świętami kiedy każdy czegoś chce i nie ma chwili spokoju).

Żeby nie wprowadzać zamieszania pozwole sobie wyjaśnić pewne kwestie związane z mantrą " Om namah Shivaya" " Om namah Shivaya"- Chylę czoła przed Panem Sziwą. Znaczenie- Oddaje się najwyższej boskości. Powierzam się Bogu. Szanuje wewnętrzne Ja. Wielka mantra odkupienia, Znana jako mantra pięciu sylab." Zgodnie z mitologią Hinduizmu za kreację odpowiada trzech Bogów. Brahma – który stwarza Wszechświat, Vishnu – który utrzymuje Wszechświat oraz Shiva – który na końcu niszczy Wszechświat. Wśród tych trzech Boskości, Shiva, mimo iż uznawany za niszczyciela, symbolizuje również wewnętrzne ja, które pozostaje nietknięte nawet po końcu wszystkiego."

" Om Namah Shivaya to bardzo potężna mantra. Mówi się, iż jeżeli ta mantra stale wibruje w twoim sercu, nie ma potrzeby ascezy, medytacji czy praktykowania jogi. Do powtarzania tej mantry nie potrzebujesz rytuałów lub ceremonii, ani też nie musisz powtarzać jej w konkretnym czasie czy miejscu. Mantra ta wolna jest od jakichkolwiek ograniczeń. Może być powtarzana przez kogokolwiek, młodego czy starego, bogatego lub biednego i bez względu na to, w jakim dana osoba jest stanie – zostanie ona oczyszczona."

Kilka słów o Sziwie : " Lord Shiva ma twarz zamyśloną, medytującą, lecz zawsze szczęśliwą. Z jego związanych włosów, ozdobionych półksiężycem wypływa rzeka Ganges. Wąż wije się wokół jego szyi, w ręku ma trójząb, a jego ciało pokryte jest popiołem. Atrybuty Lorda Shiva reprezentują jego zwycięstwo nad złymi demonami i spokój ludzkiej natury. Znany jest jako bóg obdarowujący. Jego pojazd to byk Nandi, symbol szczęścia i mocy. Shiva-Linga, znak Lorda Shivy, jest jego symbolem. W świątyniach Shivy, Shiva-Linga jest głównym bóstwem" - " Mantra Om namah Shivaya" Piotr Peśla.

Wsłuchaj się w swoje wewnętrzne Ja...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz